1η
Chengdu – Λάσα
Η πτήση ξεκινά από το CHENNGDU, ένα ανερχόμενο βιομηχανικό κέντρο της Κίνας για τη ΛΑΣΑ, πρωτεύουσα του Θιβέτ. Η κατεύθυνση είναι αργότερα προς το ΤΣΕΤΑΝΓΚ, λίγο ανατολικότερα από τη Λάσα. Κατά τη διαδρομή θα συναντήσουμε αντιθέσεις τοπίων και φτωχή βλάστηση.
2η
Τσετάνγκ
Παλιότερα ήταν η πρωτεύουσα του αρχαίου βασιλείου του Γιαρλόνγκ και είναι ένα από τα ιερά βουνά του Θιβέτ. Ένας μύθος λέει ότι εδώ έγινε το ζευγάρωμα του ιερού πιθήκου και της δράκαινας που γέννησε τους προγόνους των Θιβετανών. Μάλιστα, σ΄ αυτή την περιοχή χτίστηκε το πρώτο μοναστήρι του Θιβέτ, το Σαμυέ, το οποίο θα είναι τόπος επίσκεψης.
3η
Σιγκάτσε
Σήμερα γνωριμία με τη Γκυανγκτσέ, η οποία παλιά ήταν πύλη εισόδου στο Θιβέτ και σταυροδρόμι για τα καραβάνια των εμπόρων και προσκυνητών από την Ινδία και το Νεπάλ. Στη συνέχεια κατεύθυνση προς στη Σιγκάτσε, την δεύτερη σε μέγεθος πόλη του Θιβέτ.
4η
Σιγκάτσε
Το πιο αξιόλογο και αξιοθαύμαστο αξιοθέατο της Σιγκάτσε είναι το μοναστήρι Τασιλούμπο, έδρα του Πάντσεν Λάμα. Είναι ένα από τα σπουδαιότερα στο Θιβέτ και στο ψηλότερο κτίριο υπάρχει το άγαλμα Τουούδα. Οπωσδήποτε αξίζει την επίσκεψη τα Θερινά Ανάκτορα και στο τέλος της ξενάγησής προβέπεται βαρκάδα στον ποταμό Γιαρλόνγκ.
5η
Σιγκάτσε – Λάσα
Σήμερα είναι η πορεία προς την πρωτεύουσα, τη Λάσα. Η διαδρομή είναι πολύ ενδιαφέρουσα, με πολλές αντιθέσεις στα τοπία, με μικρά χωριά με ψηλές πέτρινες μάντρες. Το απόγευμα αρχίζει η επίσκεψή μας από τη Νορμπουλίνγκα, συγκρότημα Θερινών Ανακτόρων δυτικά της πόλης.
6η
Λάσα
Σήμερα είναι η ξενάγηση στο Τζοκχάνγκ, ένα ιερό μέρος των Θιβετανών, το οποίο επισκέπτονται εκατομμύρια πιστοί για προσκύνημα. Θα γίνει μια περιήγηση μέσα στο χώρο αυτό, στα αγάλματα, τα οποία συμβολίζουν τους δαίμονες όπου σε μερικά διακρίνουμε την ηρεμία στο πρόσωπό τους και σε άλλα την αγριότητα. Αργότερα επιβάλλεται ο γύρος του Μπαρκόρ από αριστερά προς τα δεξιά, ενώ το αντίθετο για τους Θιβετανούς προοιωνίζει μεγάλη δυστυχία.
7η
Λάσα
Επάνω στην κορυφή του Κόκκινου Λόφου της Λάσας βρίσκεται η ΠΟΤΑΛΑ, κατοικία και χώρος ταφής του εκάστοτε θρησκευτικού ηγέτη του Θιβέτ. Η αρχιτεκτονική πραγματικά εντυπωσιάζει βλέποντας αυτό το μεγαλούργημα, δημιουργώντας στον επισκέπτη την αίσθηση της απόλυτης παντοδυναμίας των Δαλάι Λάμα. Μόνο ένα μικρό μέρος της Ποτάλας είναι ανοιχτό για το κοινό. Στη συνέχεια, σημαντική ειναι η επίσκεψη στο μοναστήρι Ντρεπούνγκ, όπου παλιότερα ήταν το μεγαλύτερο και πλουσιότερο μοναστήρι του Θιβέτ και εδώ εκπαιδευόταν κάθε μελλοντικός Δαλάι Λάμα.
8η
Λάσα – Αθήνα
Μετάβαση στο αρκετά μακρυά αεροδρόμιο για την πτήση επιστροφής για την Αθήνα/Θεσσαλονίκη , όπου εκεί θα φτάσουμε το απόγευμα .
Κατεβάστε το έντυπο της εκδρομής
* Οι τιμές είναι τελικές κατ’ άτομο, περιλαμβάνονται όλες οι πτήσεις, οι μεταφορές, ξεναγήσεις πριβέ, ξενοδοχεία με προσωπικότητα και με τις καλύτερες κριτικές, ασφάλεια αστικής ευθύνης.
* Η διάρκεια του ταξιδιού είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας μας ,ώστε να έχετε μία πλήρη εικόνα του προορισμού .Είμαστε όμως ευέλικτοι να σας παρουσιάσουμε το ταξίδι που επιθυμείτε, στα μέτρα σας, επειδή ακριβώς τα ταξίδια γίνονται μόνο για εσάς, προαρμοσμένα απόλυτα στις επιθυμίες σας.
* Δεν περιλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομιών / βίζες.
Για τον προορισμό
ΘΙΒΕΤ
Το Θιβετιανό υψίπεδο, που βρίσκεται μεταξύ Ινδίας και Κίνας, υπέστη κατά ποικίλους τρόπους τις επιδράσεις των δύο μεγάλων γειτονικών πολιτισμών, μολονότι βρισκόταν για μεγάλες περιόδους σε πλήρη απομόνωση, καθαρό στοιχείο οπισθοδρόμησης. Για πολλούς αιώνες ο Θιβετιανός πληθυσμός δεν φαίνεται να είχε διαφορετική ύπαρξη από εκείνη των νομάδων των περιθωριακών περιοχών της Κίνας. Μονάχα στις αρχές του έβδομου αιώνα ο μεγάλος Θιβετιανός ηγεμόνας Σρόνγκ Μπτσάν γκάμ πό (613-650) προσπάθησε να δώσει στη χώρα ένα πιο προηγμένο πολιτισμό, καρπό της σύνθεσης ανάμεσα στην Ινδική και Κινέζικη συνεισφορά.
Λίγο μετά εισήχθηκε ο βουδισμός, που ωστόσο στο Θιβέτ αναπτύχθηκε με μορφές ιδιαίτερα συνδεμένες με ποιμενικές ανιμιστικές δεισιδαιμονίες: από το φαινόμενο αυτό προήλθε το χαρακτηριστικό τμήμα της οργάνωσης του Θιβέτ που έγινε μια μοναστική θεοκρατία στην οποία τα μοναστήρια κατείχαν όλη την πολιτική και οικονομική εξουσία. Θεμελιώδης στην ιστορία του Λαμαϊσμού, δηλαδή του Θιβετανικού βουδισμού, υπήρξε η σειρά θρησκευτικών μεταρρυθμίσεων που εισήχθησαν το 14ο αι., από το μοναχό Τσόνγκ Χά Πά (1357-1419)που έδωσε σταθερή μορφή στο σύστημα της διαδοχής του μεγαλύτερου κατόχου της θρησκευτικής και κοσμικής εξουσίας, του Δαλάι Λάμα..
Η Κινεζική εξουσία στο Θιβέτ, που είχε εδραιωθεί κατά ποικίλους τρόπους και χαθεί προηγουμένως, αποκαταστάθηκε σταθερά στις αρχές του 18 ου αι., όταν η πολιτική της δυναστείας των Τσίνγκ οδήγησε στην ενίσχυση της εξουσίας του Πεκίνου στις περιφερειακές περιοχές. Αλλά η κατάσταση αυτή άρχισε να εξασθενεί εφόσον οι βρετανικές δυνάμεις οι οποίες ήταν εγκατεστημένες στην Ινδία προσπαθούσαν να επεκτείνουν την κυριαρχία τους και την επιρροή τους στη Θιβετανική περιοχή. Η προσπάθεια αυτή έφτασε στο αποκορύφωμά της στις αρχές του αιώνα μας με μια σειρά από βρετανικές στρατιωτικές πρωτοβουλίες και στη διάσκεψη της Σίμλα το 1913,στην οποία οι Θιβετανικές αρχές, παρά την κινέζικη αντίθεση, αναγνώρισαν ένα είδος βρετανικού προτεκτοράτου και δέχτηκαν μία μεγάλη και βαθιά τροποποίηση των συνόρων προς όφελος της βρετανικής αυτοκρατορίας της Ινδίας.
Ακολούθησαν ταραγμένα χρόνια με αποκορύφωμα την καταστολή μιας αντικομουνιστικής εξέγερσης την οποία διεύθυνε η Αυλή του Δαλάι Λάμα το 1959. Μετά το τελευταίο αυτό περιστατικό ο Δαλάι Λάμα και ένα τμήμα της κυβέρνησής του κατάφυγαν στη Ινδία, ενώ η Κινέζικη κυβέρνηση-διαλύοντας την κυβέρνηση της Λάσα και τη διοίκηση που εξαρτιόταν από αυτή-τοποθέτησε τον Πάντσεν Λάμα, ιστορικό αντίπαλο του Δαλάι Λάμα στην ιδιότητά του σαν αρχηγού της κυβέρνησης της Σιγκάσε και τάσεων από παράδοση φιλοκινεζικών επικεφαλής μιας προπαρασκευαστικής επιτροπής για την αυτόνομη Θιβετανική περιοχή.
Η επιτροπή αυτή απόχτησε όλες τις κυβερνητικές εξουσίες και έγινε το όργανο για την πραγματοποίηση της ριζοσπαστικής πολιτικής των επαναστατικών από κοινωνική πλευρά μεταρρυθμίσεων που το 1959 εισήχθηκε στον τομέα της ιδιοκτησίας της γης, της προσωπικής κατάστασης των χωρικών και της οικονομικής και τεχνικής επίδρασης των μοναστηριών που περιορίστηκαν σε απλά θρησκευτικά ιδρύματα. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής έγινε η απομάκρυνση του Πάντσεν Λάμα από την εξουσία και μια εντατικοποίηση της εκστρατείας λαϊκοποίησης της ζωής της χώρας, που έφτασε στο αποκορύφωμα της το φθινόπωρο του 1965 με τη μετατροπή του Θιβέτ σε αυτόνομη περιοχή.
Μακρινό και δυσπρόσιτο, απομονωμένο πίσω από πανύψηλους ορεινούς όγκους το Θιβέτ ήταν το απαγορευμένο όνειρο για τους πιο τολμηρούς ταξιδιώτες. Την προηγούμενη μόλις δεκαετία έγιναν δεκτοί οι πρώτοι ταξιδιώτες. Ακόμη και σήμερα η είσοδος επιτρέπεται μόνο εφόσον είναι γκρουπ με ελάχιστο αριθμό 10 ατόμων.
Η στέγη του κόσμου, όπως αποκαλείται το Θιβετανικό υψίπεδο βρισκόταν για μεγάλες περιόδους σε πλήρη απομόνωση που αντικατοπτρίζει καθαρά την οπισθοδρόμηση. Εξωτικός, τραχύς και μυστήριος τόπος όπου βασιλεύει η σιωπή.Το μεγάλο υψόμετρο και το αραιό οξυγόνο κυριολεκτικά «κόβουν την ανάσα». Τα επιβλητικά Ιμαλάια και η υψηλότερη κορυφή στα ΣΙΝΟ-ΝΕΠΑΛΕΖΙΚΑ σύνορα του Mount Qomolangma είναι μονίμως χιονισμένα και σε έντονο κοντράστ τα πυκνά δάση της βροχής.
Η ιστορία αυτού του λαού είναι η θρησκεία του. Η λαμπρή παράδοση αναμειγμένη με την σοφία των Han (αποτελούν το 1/3 του πληθυσμού) και άλλων εθνικοτήτων επιδεικνύεται στα αρχαία ερείπια XIANG XIONG, στο Yumbu Lakang Palace, στα ερείπια του αρχαίου Guge Kingdom, στο Potala Palace και Jokhang Temple και εκατοντάδες μοναστήρια και θρησκευτικά κέντρα, όπoυ δεσπόζει η μορφή των βουδιστών μοναχών στα σκούρα-κόκκινα που προσεύχονται σε κάθε βήμα.
Το Θιβετανικό υψίπεδο υπέστη κατά ποικίλους τρόπους τις επιδράσεις των δύο γειτονικών πολιτισμών της Ινδίας και της Κίνας.
Ο Βουδισμός που εισήχθη στη χώρα κατά τον 7ο αιώνα αναμίχθηκε με ποιμενικές, ανιμιστικές δεισιδαιμονίες και σαν αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μια μοναστική θεοκρατία όπου τα μοναστήρια κατείχαν την πολιτική και οικονομική εξουσία με ηγεμόνα τον ΔΑΛΑΙ ΛΑΜΑ. Στο Θιβέτ, αντικείμενο διεκδίκησης μεταξύ Κίνας και Ινδίας, όπου παρενέβησαν και οι Άγγλοι μέσω Ινδίας, κορυφώθηκαν οι εξεγέρσεις το 1959 με την καταστολή αντικομουνιστικής εξέγερσης στην οποία μετείχαν ’έμπιστοι του ΔΑΛΑΙ ΛΑΜΑ. Έκτοτε η Κίνα αφού τον εξεδίωκε στην Ινδία ανέλαβε την εξουσία του Θιβέτ που το μετέτρεψε σε Κινεζική στρατιωτική εμπροσθοφυλακή. Ο Θιβετανικός Βουδισμός επηρεάζει την παράδοση και τις πολιτιστικές παραδόσεις των πολλών εθνοτήτων και μειονοτήτων. Φεστιβαλικές γιορτές, γάμοι και κηδείες, αγροτικές γιορτές, όπου οι πολύχρωμες ενδυμασίες, οι χοροί, η κίνηση του πλήθους «γεμίζουν» με δυναμισμό τους επισκέπτες.
Στο Θιβέτ πραγματοποιείται και η καθιέρωση κήδευσης των νεκρών, μερικοί από τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην απόφαση αυτή είναι το πετρώδες και παγωμένο έδαφος, η έλλειψη καυσόξυλων (λόγω της σπανιότητας των δασών) και άλλοι. Υπάρχουν πέντε τρόποι κήδευσης των νεκρών:α) η αποτέφρωση, αλλά είναι σπάνια επειδή τα ξύλα είναι δυσεύρετα.
Αποτεφρώνονται κυρίως οι λάμα. β) Σπάνια είναι και η ταφή στη γη γιατί τη θεωρούν ταπεινωτική, εκεί ενταφιάζονται οι εγκληματίες. γ) Η κήδευση στο νερό, συνήθως σε ποτάμι είναι κυρίως για τα μικρά παιδιά και τους άπορους. δ) Η ταρίχευση είναι «προνόμιο» των υψηλόβαθμων λάμα. ε) Ο συνηθέστερος τρόπος κήδευσης είναι ο ουράνιος. Ο σωρός ευλογείται, τυλίγεται σε σάβανο και μεταφέρεται σε έναν βραχώδη λόφο όπου τεμαχίζεται από ειδικούς στον τεμαχισμό πτωμάτων (τους domdens). Οι Θιβετανοί πιστεύουν πως με τη βοήθειά τους ο νεκρός θα μεταφερθεί στον ουρανό.
ΛΑΣΑ
Η πόλη (το όνομά της σημαίνει «καθέδρα του θεού»),σε υψόμετρο 3.700 μέτρα, με ιστορία πάνω από 13 αιώνες (ιδρύθηκε το 639 μ.Χ.), είναι η πρωτεύουσα και κέντρο των πολιτικών, οικονομικών, καλλιτεχνικών και θρησκευτικών δραστηριοτήτων. Με πάνω από 3000 ώρες ηλιοφάνειας τον χρόνο αποκαλείται δικαίως «THE CITY OF SUNSHINE».
Έδρα του Δαλάι Λάμα ως το 1959, παρέμεινε για αιώνες σχεδόν απρόσιτη στους ξένους. Το 1720 καταλήφθηκε από τον Κινέζο αυτοκράτορα Κάνγκ-χσί, που επενέβη στους θρησκευτικούς αγώνες της χώρας. Το 1751 ιδρύθηκε ένα Κινέζικο προτεκτοράτο στο Θιβέτ, που, ωστόσο, από τις αρχές του δέκατου ένατου αιώνα, ως τη δημιουργία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, είχε καθεστώς ανεξαρτησίας.
Το 1950 τα Κινέζικα στρατεύματα κατέλαβαν την πόλη για να πραγματοποιήσουν την επαναπροσάρτηση του Θιβέτ, αλλά η σταθεροποίηση της Κινέζικης ηγεμονίας έγινε μονάχα το 1959,με τη βοήθεια μιας λαϊκής εξέγερσης, ύστερα από την οποία ο Δαλάι Λάμα αναγκάστηκε να καταφύγει στην Ινδία.
Η Λάσα, που βρίσκεται στο κέντρο της πιο φιλόξενης ζώνης της χώρας, είναι χτισμένη στη δεξιά όχθη του Κυί-Τσού, παραπόταμου του Βραμαπούτρα, σε υψόμετρο 3650,στη Βορειοανατολική πλαγιά των Ιμαλαΐων.
Στα Βόρεια της πόλης, που ως το 1959 ήταν το σπουδαιότερο κέντρο του βουδισμού, υψώνεται από την κοιλάδα ένας λόφος στον οποίο είναι χτισμένη η περίφημη και μυστηριώδης Ποτάλα (17 ος αι.),η έδρα του Δαλάι Λάμα. Εδώ και στα τριάντα περίπου μοναστήρια που περιβάλλουν τη Λάσα, ζούσαν μερικές δεκάδες χιλιάδες μοναχών και βόνζων οι οποίοι κατείχαν τις πολιτικές και θρησκευτικές εξουσίες, με μια κοινωνική οργάνωση που παρέμεινε ουσιαστικά φεουδαρχική.
Η πόλη, που μετά το 1959 γνώρισε βαθιές μεταρρυθμίσεις, έχει σήμερα μερικά βιομηχανικά συγκροτήματα που λειτουργούν στους τομείς ειδών διατροφής, υφαντουργίας, χημικών, προϊόντων και βυρσοδεψίας. Ζωηρό είναι το εμπόριο των γεωργικών και ζωοτεχνικών προϊόντων (μαλλί, δέρματα, γούνες).