ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ

Προσκυνηματική Εκδρομή
Άγιοι Τόποι 7 ημέρες

Iεροσόλυμα  :  H βασιλεύουσα πόλη, τόπος προσκυνήματος  για 4 θρησκείες  με εύθραυστες ισορροπίες .

7 ημέρες / 590€

(6Ν) ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

με προσκυνηματικές εκδρομές καθημερινά

Πτήση προς Τελ Αβίβ
Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Αθηνών /θεσσαλονίκης και πτήση για το αεροδρόμιο Ben Gurion του Τελ Αβίβ. Επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση, για  το Μοναστηριακό συγκρότημα του Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρος στην Λύδδα, στο οποίο υπάρχει και ο τάφος του αγίου. Μετά από απόσταση μιας ώρας περίπου άφιξη στο ξενοδοχείο.  Τακτοποίηση , δείπνο και διανυκτέρευση.

Ιερουσαλήμ
Πρωινό και αναχώρηση για τον Ναό της Αναστάσεως του Κυρίου. Προσκύνημα στον Πανάγιο και Ζωοδόχο Τάφο του Χριστού μας, την Αποκαθήλωση, τον Φριχτό Γολγοθά, τον Τόπο της Εύρεσης του Τιμίου Σταυρού και άλλα προσκυνήματα που βρίσκονται εντός του Ναού της Αναστάσεως. Προσκύνημα στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου, ξενάγηση στο Πατριαρχείο  και συνάντηση με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλο τον Γ΄. Στην παλιά πόλη επίσκεψη τους Αγίους Θεοδώρους, την Μεγάλη Παναγία, τον Τίμιο Πρόδρομο, την Σαντινάγια, τον Άγιο Ευθύμιο, τον Άγιο Παντελεήμονα. Το σημερινό προσκύνημα συνεχίζεται στην Οδό του Μαρτυρίου/στάσεις του Ιησού πριν τον Φρικτό Γολγοθά/άφιξη στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού). Μετάβαση στο Λιθόστρωτο και στον Οίκο Ιωακείμ και Άννης. Από την πύλη των Λεόντων κάθοδος προς  τη Γεθσημανή, προσκύνημα στον Τάφο της Παναγίας, την Εκκλησία του Πρωτομάρτυρα Στεφάνου καθώς και στον Τόπο της Προδοσίας και τον Βράχο της Αγωνίας. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο, διανυκτέρευση.

Σινά – Μονή Αγίας Αικατερίνης
Νωρίς το πρωί επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση για το Θεοβάδιστο Όρος Σινά και την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης. Πέρασμα απο την Νεκρά θάλασσα (στάση) και διάβαση κατά μήκος της, άφιξη στην συνοριακή πόλη Εϊλάτ, στον κόλπο της Ακαμπας, δίπλα στην Ερυθρά θάλασσα. Διέλευση συνόρων Εϊλάτ και Τάμπας. Η διαδρομή είναι μοναδική σε ομορφιά στην χρωματιστή έρημο του Σινά με τους γραφικούς Βεδουΐνους. Αφιξη στην ιστορική Μονή της Αγίας Αικατερίνης, η οποία είναι χτισμένη στους πρόποδες του Όρους του Μωυσέως και σε υψόμετρο 1.570 μέτρων. Τακτοποίηση στους ξενώνες και στη συνέχεια  στο Καθολικό της Ιεράς Μονής  οι Σιναΐτες Πατέρες θα μας ξεναγήσουν και θα προσκυνήσουμε τα λείψανα της Αγ. Αικατερίνης, το παρεκκλήσιο της «φλεγόμενης και μη καιόμενης Αγίας Βάτου», το πηγάδι του Ιοθώρ, το Οστεοφυλάκιο. Το μουσείο της Μονής με σπάνιες εικόνες εγκαυστικής τέχνης και εκκλησιαστικά κειμήλια. Δείπνο, διανυκτέρευση. Για όσους μπορούν και επιθυμούν, ανάβαση στην Αγία Κορυφή (2.280μ.), όπου ο Μωυσής έλαβε τις 10 εντολές και από όπου η ανατολή του ηλίου πάνω από την έρημο και τα άγρια βουνά προσφέρει ένα μοναδικό θέαμα.

Μονή Αγίας Αικατερίνης
Στο κέντρο αυτό του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, η παρακολούθηση της κατανυκτικής Θείας Λειτουργίας θα είναι μια αξέχαστη εμπειρία, στο Καθολικό της Ι. Μονής της Αγ. Αικατερίνης. Πρωινό και αναχώρηση για τα σύνορα με το Ισραήλ. Προαιρετική επίσκεψη στο μοναδικό στον κόσμο υποθαλάσσιο ενυδρείο του Εϊλάτ στην Ερυθρά θάλασσα. Διέλευση των συνόρων και με διάφορες στάσεις (Νεκρά θάλασσα), άφιξη στο ξενοδοχείο μας, τακτοποίηση, δείπνο, διανυκτέρευση.

Ιερουσαλήμ – Βηθλεέμ
Πρωινό και μετάβαση στην πόλη των Ιεροσολύμων για την παρακολούθηση της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας. Μετά το πέρας της ακολουθίας  μετάβαση στην Αγία Σιών, όπου εκεί πραγματοποιήθηκε ο Μυστικός Δείπνος, η Ψηλάφηση του Θωμά, καθώς και η Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής (Υπερώο). Εκεί υπάρχει επίσης ο τάφος του Προφήτη και Βασιλιά Δαβίδ, , και ο τόπος, όπου κοιμήθηκε η Παναγία (σπίτι αγ. Ιωάννου του Θεολόγου). Χρόνος ελεύθερος στην παλιά πόλη και στη συνέχεια μετάβαση στη Βηθλεέμ, στο Σπήλαιο της Γεννήσεως. Στη συνέχεια ξενάγηση στη μεγάλη Βασιλική του Ιουστινιανού και στο σπήλαιο των σφαγιασθέντων από τον Ηρώδη νηπίων. Αναχώρηση για την Ι. Μονή του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου, όπου βρίσκεται το Ιερό Σπήλαιο των Τριών Μάγων, επίσκεψη στη συνέχεια με τοπικά ταξί στην Ι. Μονή του Αγ. Σάββα του Ηγιασμένου. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο, διανυκτέρευση.

Ιεριχώ – Ιορδάνης ποταμός – Σαμάρεια
Πρωινό και επιβίβαση στο λεωφορείο για μετάβαση στη Βηθανία, όπου η  Ιερά Μονή Μάρθας και Μαρίας των αδελφών του Λαζάρου. Συνέχεια για την Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου Χοζεβά στο φαράγγι Αινών, στην έρημο της Ιουδαίας. Σειρά έχει η Ιεριχώ, με το Σαραντάριο Όρος, η Μονή του Προφήτου Ελισαίου, όπου βρίσκεται η Συκομωρέα που ανέβηκε ο Ζακχαίος και την Μονή Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου. Σήμερα θα γίνει Αγιασμός και συμβολική-προαιρετική «βάπτιση των προσκυνητών» στο πραγματικό μέρος όπου έγινε η Βάπτιση του Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό απέναντι από την Ιορδανία. Αναχώρηση για την περιοχή της Σαμάρειας , στον Ιερό Ναό της Αγίας Φωτεινής, εντός του οποίου βρίσκεται το Φρέαρ του Ιακώβ και το σκήνωμα του Αγ. Φιλούμενου. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, δείπνο, διανυκτέρευση.

Γαλιλαία – Τιβεριάδα
(αγρυπνία στο Θαβώρ για την εορτή της Μεταμορφώσεως – Αγία Νεφέλη) Αναχώρηση, μετά το πρωινό  για την Ναζαρέτ, στον Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Συνέχεια  προς την Κανά, στην οποία πραγματοποιήθηκε το πρώτο θαύμα του Κυρίου, της «μετατροπής του ύδατος εις οίνον». Ακολούθως προαιρετικό γεύμα στη λίμνη Γεννησαρέτ και προαιρετική προσκυνηματική βόλτα με πλοιάριο μέσα στην λίμνη. Επίσκεψη της Καπερναούμ, όπου πραγματοποιήθηκαν τα περισσότερα των θαυμάτων του Κυρίου , διέλευση από το Όρος των Μακαρισμών, όπου ο Κύριός έκανε την επί του Όρους Ομιλία και ευλόγησε τους 5 άρτους και τους 2 Ιχθείς, με τα οποία έφαγαν και χόρτασαν 5.000 άτομα και επίσκεψη στην Ιερά Μονή των Αγ. Αποστόλων, στην πόλη της Τιβεριάδος. Ολοκληρώνεται η σημερινή προσκυνηματική μας ημέρα με την μετάβαση στην Ι. Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Όρος Θαβώρ, όπου η αγρυπνία για την εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρα και θα έχουμε τη δυνατότητα να παραβρεθούμε στο θαύμα της Αγίας Νεφέλης. Μετά το πέρας της ακολουθίας επιβίβαση στο λεωφορείο και  επιστροφή στο ξενοδοχείο . Ξεκούραση.

Ιερουσαλήμ – Πτήση επιστροφής
Πρωινό, μετάβαση στην κοντινή Ιερά Μονή των Ποιμένων,  το Ιερό σπήλαιο των Ποιμένων. Επιβίβαση στο λεωφορείο και μετάβαση στην πόλη των Ιεροσολύμων και συγκεκριμένα στο όρος των Ελαιών, όπου εκεί έγινε η πρώτη εμφάνιση του Κυρίου μας μετά την Ανάστασή Του στους μαθητές (Μικρή Γαλιλαία), καθώς και η Ανάληψή Του στους ουρανούς. Στη συνέχεια  στην παλιά πόλη για ένα τελευταίο προσκύνημα στον Πανάγιο Τάφο και για λίγη ώρα ελεύθερο χρόνο για τις τελευταίας αγορές. Αποχαιρετισμός στην Αγία Πόλη και δρόμος της επιστροφής. Αφιξη στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ τρεις (3) ώρες πριν την πτήση.

Κατεβάστε το έντυπο της εκδρομής

* Οι τιμές είναι τελικές κατ’ άτομο, περιλαμβάνονται όλες οι πτήσεις, οι μεταφορές, ξεναγήσεις ΠΡΙΒΕ, ξενοδοχεία 4* και 5* με προσωπικότητα και με τις καλύτερες κριτικές, ασφάλεια αστικής ευθύνης.

* Η διάρκεια  του ταξιδιού είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας μας ,ώστε να έχετε μία πλήρη εικόνα του προορισμού .Είμαστε όμως ευέλικτοι να σας παρουσιάσουμε το ταξίδι που  επιθυμείτε, στα μέτρα σας, επειδή ακριβώς τα ταξίδια γίνονται μόνο για εσάς, προσαρμοσμένα απόλυτα στις επιθυμίες σας.

* Δεν περιλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίων / βίζες.

Για τον προορισμό

Σολομών

Ο Σολομών (στα εβραϊκά Σελομόχ), γιος του βασιλειά Δαβίδ και της Βηθσαβεέ υπήρξε ο τρίτος βασιλεάς του Ισραήλ. Με το θάνατο του πατέρα του ασχολήθηκε με την ισχυροποίηση του βασιλείόυ.

Η εσωτερική ασφάλεια και ο έλεγχος των οδών επικοινωνίας επέτρεψαν μεγάλη ανάπτυξη του εμπορίου,για την ενίσχυση του οποίου ο βασιλιάς κατασκεύασε επίσης έναν στόλο που ξεκινούσε από το λιμάνι Εσιών – Γάβερ, για την Ερυθρά θάλασσα. Ενίσχυσε την  πολιτική δύναμη του κράτους συγγενεύοντας με το φαραώ της Αιγύπτου και συνάπτοντας φιλία με το Χιράμ, βασιλέα της Τύρου.

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα του ήταν η οικοδόμηση του Ναού της Ιερουσαλήμ και του βασιλικού ανακτόρου με μεγάλη συμβολή καλλιτεχνών και υλικού από τη Φοινίκη.

Από θρησκευτική πλευρά,η ανοχή απέναντι σε ξένες λατρείες προκάλεσε μαι δυσαρέσκεια για την οποία γίνεται λόγος στην Παλαιά Διαθήκη,όπου ο βασιλιάς παρουσιάζεται ως ειδωλολάτρης εξαιτίας των ξένων γυναικών που είχε(φαίνεται πως έφταναν τις επτακόσιες, εκτός από τριακόσιες παλλακίδες. Ωστόσο η στο σύνολο ,η βασιλεία του θεωρήθηκε περίοδος ευημερίας.

Ιερουσαλήμ

Για τους μουσουλμάνους η Ιερουσαλήμ είναι Ιερή πόλη γιατί εκεί βρίσκεται η Σάχρα, ο μεγάλος βράχος του Ναού του Βράχου που οι Δυτικοί ονομάζουν Τέμενος του Ομάρ.Η θρησκεία τους επιβάλλει να να έρχονται στο τζαμί και να κάνουν τρεις φορές το γύρω του βράχου.Είναι μια πράξη ευλάβειας και ταυτόχρονα ικεσίας για να εισακουστούν οι προσευχές τους.

Ο βράχος αυτός είχε μεγάλη σπουδαιότητα για το μουσουλμανικό θρύλο σύμφωνα με το οποίο είναι το πρώτο τμήμα του κόσμου που δημιούργησε ο θεός στο οποίο προστέθηκε αργότερα η υπόλοιπη γη. Μπροστά στο βράχο ο Μωάμεθ είχε συναντήσει τους προφήτες που είχαν προηγηθεί από αυτόν και από εκεί ανέβηκε στον ουρανό.

Η μεγαλύτερη μουσουλμανική εορτή είναι η πομπή Μέμπι Μούσα που προσελκύει πολλούς πιστούς από κάθε μέρος της χώρας γιατί σύμφωνα με τις μουσουλμανικές δοξασίες κάθε χρόνο πρέπει να κάνουν ένα προσκύνημα στον τόπο που ανακαλύφθηκε ο τάφος του Μωυσή. 

Τα διακριτικά σημεία του Ορθόδοξου Εβραίου

Όλη η ζωή του Ορθόδοξου Εβραίου ρυθμίζεται λεπτομερέστατα από το Σουλχάν Αρούκ. Είναι ένας πίνακας που ρυθμίζει καθετί που είναι αναγκαίο για τη ζωή σύμφωνα με τις απαιτήσεις της θρησκείας. Ο θρήσκος Εβραίος που τηρεί της εντολές φέρνει πάνω του τα ίχνη μιας παράδοσης που ανάγεται στη Βίβλο.Τη γενειάδα και τα μαλλιά που κατεβαίνουν σε πλεξίδες κάτω από τους κροτάφους.

Μόνο όμως οι πιο Ορθόδοξοι τηρούν τις παραδόσεις και όλο και περισσότεροι θρήσκοι Εβραίοι ξυρίζονται. Υπάρχει όμως για όλους του Εβραίους που τηρούν τον θρησκευτικό νόμο και η υποχρέωση να σκεπάζουν το κεφάλι.

Έτσι υπάρχουν Εβραίοι που φορούν μεγάλο καπέλο με στρογγυλό μπόρ και από κάτω ένα κάλυμμα ή μόνο ένα μικρό κάλυμμα στερεωμένο με καρφίτσα.Μια άλλη βιβλική εντολή που σέβονται αυστηρά όλοι οι Εβραίοι είναι η περιτομή που εφαρμόζεται σε όλα τα αρσενικά παιδια την όγδοη μέρα της ζωής τους.

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

Κοινό στοιχείο,  σε όλες τις εορτές είναι οι παραδόσεις που αφορούν τη διατροφή.Τα πατροπαράδοτα φαγητά ,που φυσικά διαφέρουν ανάλογα με την προέλευση της κοινότητας, ετοιμάζονται σύμφωνα με τις Βιβλικές επιταγές.

Δεν τρώγονται μερικά ζώα που θεωρούνται ακάθαρτα (άλογα, γάτες ,χοίροι, καμήλες),τα θαλασσινά και το αίμα, δεν αναμειγνύονται κρέατα με γαλακτερά(ουχ εψήσεις  αρνά εν γαλακτι μητρός αυτού), τρώγεται ψωμί άζυμο τη βδομάδα που προηγείται το Πάσχα.

Και επειδή η παράδοση καθορίζει ότι καθετί που εξέρχεται από ακάθαρτο ζώο είναι ακάθαρτο ούτε τα αυγά ούτε το γάλα των απαγορευμένων ζώων τρώγονται.Το μέλι που θεωρείται φυτική ουσία επιτρέπεται μονολότι ότι οι μέλισσες είναι ακάθαρτες όπως και όλα τα έντομα .